PROGRAM KURSU GRAFIKI KOMPUTEROWEJ:

(poniżej został zamieszczony przybliżony program Kursu Grafiki komputerowej zastrzegamy sobie możliwość zmiany programu lub poszerzenie niektórych zagadnień kosztem innych)

Część I CorelDRAW .

Początek Strony | Corel Draw | Photo-Paint | Photoshop | PageMaker | Strona główna
  1. Korzystanie z paska menu, standardowego paska narzędzi, paska właściwości i okien dialogowych
  2. Rysowanie prostokątów, elips, wielokątów, gwiazd, spiral i papieru kratkowanego.
  3. Rysowanie linii o dowolnych kształtach i rozmiarach.
  4. Tworzenie tekstu i manipulowanie nim.
  5. Zaznaczanie i przekształcanie obiektów.
  6. Nadawanie kształtów obiektom.
  7. Kolory, modele i palety kolorów oraz wypełnienia jednolite.
  8. Wypełnienia specjalne.
  9. Kontury obiektów.
  10. Przeglądanie, powiększanie i przewijanie.
  11. Porządkowanie obiektów, warstwy, zarządzanie obiektami.
  12. Linijki, prowadnice i siatki.
  13. Łączenie, grupowanie, rozdzielanie i przekształcanie w krzywe.
  14. Spawanie, wyznaczanie części wspólnej i przycinanie.
  15. Wyrównywanie, rozmieszczanie, kopiowanie, wklejanie, powielanie i klonowanie obiektów.
  16. Obwiednia, zniekształcenie i perspektywa.
  17. Głębia.
  18. Metamorfoza i obrys.
  19. Soczewka, przezroczystość i szybkie kadrowanie.
  20. Dopasowanie tekstu do ścieżki.
  21. Manipulacje kolorami i efekty map bitowych.
  22. Kreator profili kolorów.
  23. Skanowanie i CorelSCAN.
  24. Importowanie i otwieranie plików.
  25. Exportowanie i zapisywanie plików.
  26. Ustawienia strony.
  27. Drukowanie.
  28. Kreator przygotowania dla biura usług poligraficznych.
  29. Narzędzia językowe.
  30. Wydobywanie i scalanie tekstu.
  31. Style, szablony i Teczka podręczna.
  32. Kreatory wyszukiwania i zamiany.
  33. Kreator kodów paskowych.
  34. Tworzenie bazy danych obiektów.
  35. Tworzenie niestandardowych grotów strzałek, deseni, symboli i wzorów linii.
  36. Czcionki, formaty czcionek, system PANOSE i zarządzanie czcionkami.
  37. CorelDRAW i Internet.
  38. Określanie opcji i konfigurowanie interfejsu użytkownika.
  39. Automatyzacja CorelDRAW.

 

Część II PHOTO-PAINT:

Początek Strony | Corel Draw | Photo-Paint | Photoshop | PageMaker | Strona główna
  1. Konfigurowanie Corel PHOTO-PAINT
    1. Paski narzędzi
    2. Polecenia menu i klawiatury
    3. Ustawienia obszaru roboczego
    4. Rolety , paleta ekranowa
  2. Podstawowe techniki edycji map bitowych
    1. Linijki ,prowadnice i siatki
    2. Narzędzia powiększania i nawigacji
    3. Narzędzia do poprawiania błędów
    4. Lepsze zarządzanie plikami graficznymi
    5. Kompresja
  3. Wokół programu PHOTO-PAINT
    1. Skanery skanowanie i CorelSCAN
    2. Zastosowanie programu CorelCAPTURE
    3. Przenoszenie obrazków pomiędzy programami
  4. Sterowanie wielkością, orientacją i formatem obrazka
    1. Polecenie Duplikuj
    2. Polecenie Odbij i Obróć
    3. Polecenie Zmień rozmiar/rozdzielczość
    4. Zastosowanie polecenia Rozmiar papieru
    5. Przekształcanie obrazków
    6. Na czym polega redukcja barw
  5. Szkoła masek
    1. Co to jest maska
    2. Jak tworzy się maskę
    3. Podstawowe narzędzia do tworzenia masek
    4. Maski czułe na barwę
  6. Zaawansowane techniki korzystania z masek
    1. Zarządzanie maskami
    2. Jak zapisywane są maski wraz z obrazkami
    3. Ładowanie maski
    4. Załadowanie fotografii jako maski
    5. Usuwanie maski
    6. Odwracanie maski
    7. Zaznacz wszystko
    8. Funkcjonowanie kanałów maski
    9. Przetwarzanie masek
    10. Maska kolorów i polecenie podobne
  7. Retusz istniejących obrazków
    1. Retusz obrazka a optymalizacja wyjściowa
    2. Cienie i światła a histogramy
    3. Narzędzia do retuszu
    4. Krzywa tonalna
    5. Zastosowanie filtra zmniejsz nasycenie do zera
    6. Soczewki
  8. Narzędzia pędzla w Corel PHOTO-PAINT
    1. Wybór i konfiguracja narzędzi pędzla
    2. Narzędzia malowania
    3. Narzędzia efekty
    4. Tworzenie niestandardowej końcówki z maski
  9. Niezwykłe narzędzia
    1. Narzędzie klonowanie
      1. Klonowanie impresjonistyczne
      2. Klonowanie puentylistyczne
      3. Klonowanie z zapisanego
      4. Klonowanie z wypełnienia
    2. Rozpylacz obrazków
  10. Narzędzia do wypełniania figur i nadawania kształtu
    1. Polecenia wypełnij
    2. Tryb wypełnienie jednolite
    3. Tryb wypełnienie mapą bitową
    4. Tryb wypełnienie teksturą
    5. Okno dialogowe Edytor palet
    6. Karta Przezroczystość
    7. Narzędzie kształt
  11. Obiekty
    1. Obiekty Definicja
    2. Doker Obiekty
    3. Polecenie Cień
    4. Tryby transformacji
    5. Narzędzie tekst
    6. Podstawowe zasady używania narzędzia tekst
  12. Filtry obcego pochodzenia
    1. Filtry importowanie
    2. Różne zadania różne filtry
    3. Instalowanie filtrów
    4. Okno dialogowe filtrów
    5. Nietknięte tereny
  13. Filtry rozmywania
    1. Filtry rozmywania
    2. Filtr rozmywanie gaussowskie
    3. Filtry poruszenie
    4. Filtry usuwanie plamek
    5. Filtr rozmywanie promieniste
    6. Filtr wygładzanie kierunkowe
    7. Filtr zmiękczanie
    8. Filtr Dolnoprzepustowy
  14. Filtry szumu
    1. Filtr dodaj szum
    2. Filtr dyfuzja
    3. Filtr kurz i rysy
    4. Filtr maksimum
    5. Filtr mediana
    6. Filtr minimum
    7. Filtr usuń morę
    8. Filtr usuń szum
  15. Filtry wyostrzające
    1. Filtry wyostrzające
    2. Na czym polega wyostrzanie
    3. Zakłócona demonstracja
    4. Filtr maska wyostrzająca
    5. Filtr Wyostrz
    6. Wyszukaj krawędzie
    7. Wykonywanie szkiców za pomocą filtra Wyszukaj krawędzie
    8. Filtr górnoprzepustowy
  16. Filtry efektów dwuwymiarowych
    1. Filtr pasmowoprzepudstowy
    2. Filtr przemieszanie
    3. Filtr Wykrywanie krawędzi
    4. Filtr Przesunięcie
    5. Filtr Ziarnistość
    6. Filtr Układanka
    7. Filtr Marszczenie
    8. Filtr Ścinanie
    9. Filtr Zawirowanie
    10. Filtr Kafelkowanie
    11. Filtr Trasowanie konturów
    12. Filtr Efekt użytkownika
    13. Filtr Świeża farba
    14. Filtr Wiatr
    15. Filtr Wir wodny
  17. Filtry efektów trójwymiarowych
    1. Filtr obrót w przestrzeni
    2. Filtr Płytka i płaskorzeźba
    3. Filtr Szkło
    4. Filtr Odkształcenie
    5. Filtr Deformacja siatki
    6. Filtr SQUIZZ
    7. Filtr Zawijanie strony
    8. Filtr Perspektywa
    9. Filtr Wypukłość / wklęsłość
    10. Filtr Zygzak
  18. Filtry kategorii Renderowanie
    1. Stereogram
    2. Filtr odbłysk soczewki
    3. Filtr Efekty świetlne
  19. Filtry artystyczne
    1. Filtr Płótno
    2. Filtr Szklany blok
    3. Filtr Impresjonizm
    4. Filtr Przydymione szkło
    5. Filtr Winieta
  20. Filtry kategorii Dekor
    1. Filtry kategorii Dekor
    2. Julia Set Explorer 2.0
    3. Filtr Kalejdoskop
  21. Filtry transformacji kolorów
    1. Filtr Składowe kolorów
    2. Filtr Rastrowanie
    3. Filtr Psychodeliczna
    4. Filtr Solaryzacja
    5. Filtr Usuń przeplot
    6. Filtr Dopełnienie
    7. Filtr Posteryzacja
    8. Filtr Próg
  22. PHOTO-PAINT jako narzędzie do tworzenia stron WWW
    1. Trójwymiarowy przycisk

Część III CorelDREAM 3D . Uwaga! program ten został wyłączony z kursu na rzecz dodatkowego materiału poświęconego programowi Photoshop

  1. Poznawanie obszaru roboczego
    1. Główne cechy programu CorelREAM 3D
  2. Praca z obiektami
    1. Okno modelowania formy dowolnej
    2. Praca na ścianie aktywnej
    3. Formowanie trójwymiarowych obiektów z przekrojów
    4. Tworzenie obiektów tekstowych
  3. Rozmieszczanie obiektów
    1. Plan roboczy
    2. Obiekty na scenie
    3. Przesuwanie ,wyrównywanie i zmiana rozmiarów obiektów
  4. Budowanie sceny
    1. Edycja sceny
    2. Budowanie struktury hierarchicznej
  5. Cieniowanie
    1. Przegląd cieniowanie
    2. Cieniowanie obiektów
    3. Struktura i zawartość wzorca cieniowanie
  6. Ustawianie świateł i kamer
    1. Konfiguracja świateł
    2. Korzystanie z kamer
  7. Renderowanie
    1. Konfigurowanie środowiska
    2. Dostrajanie parametrów renderowania
    3. Uruchamianie renderowania
  8. Importowanie , Eksportowanie oraz łączenie i osadzanie obiektów OLE
    1. Importowanie i eksportowanie plików
    2. Łączenie i osadzanie obiektów OLE
  9. Drukowanie
    1. Konfigurowanie zadania drukowania
    2. Podgląd oraz zmiana wielkości i położenia drukowanego obrazka
    3. Wykorzystanie języka PostScript do optymalizacji zadania drukowania
    4. Ustalenie jakości wydruku
    5. Drukowanie na maszynach drukarskich

 

Część IV Photoshop:

Początek Strony | Corel Draw | Photo-Paint | Photoshop | PageMaker | Strona główna
  1. Terminologia grafiki komputerowej
    1. Podstawowe pojęcia
    2. Głębia koloru
    3. Wygładzanie i ponowne próbkowanie
    4. Wygładzanie pociągnięcia pędzlem
    5. Interpolacja i uśrednienie
  2. Wprowadzanie obrazu do komputera
    1. Zasady uzyskiwania obrazu
    2. Skanowanie kompozycji przedmiotów
    3. Kodak PhotoCD
    4. Skanowanie materiałów przezroczystych
    5. Cyfrowy aparat fotograficzny
  3. Konfigurowanie Photoshopa
    1. Okno dialogowe Preferencje
    2. Informacje o parametrze gamma
    3. Optymalizowanie palet
    4. Osobiste preferencje użytkownika
  4. Pierwsze podejście
    1. Narzędzie magnetyczne Lasso i zaznaczenia pływające
    2. Polecenie Warstwa przez kopiowanie
    3. Tryby warstwy maski
    4. Grupy odcinania
  5. Photoshop na poziomie podstawowym
    1. Narzędzie tekst
    2. Narzędzie pióro swobodne
    3. Lista historia Photoshopa
    4. Używanie zaznaczeń magnetycznych
    5. Stykówka – wiele obrazów
    6. Przekształcanie plików PDF w pliki PSD
    7. Narzędzia pomocnicze służące do zmiany rozmiarów obrazów i eksportu
    8. Lista zadań
    9. Wyrównanie elementów leżących na połączonych warstwach
  6. Zaznaczenia, warstwy i ścieżki
    1. Tworzenie efektownych ikon
    2. Tworzenie zaznaczeń za pomocą ścieżki
    3. Informacje na temat warstw
  7. Retuszowanie fotografii
    1. Ocena błędów kompozycyjnych zdjęcia
    2. Retuszowanie za pomocą narzędzia Stempel
    3. Przekształcanie ścieżki w nowe zaznaczenie
    4. Klonowanie wzoru
    5. Usuwanie marginesów obrazka
    6. Zastosowanie w obrazku końcowych metod “odwracania uwagi”
  8. Photoshop na poziomie średnim
    1. Odnawianie zdjęć
      1. Zagadnienia dotyczące unikatowych i starych fotografii
      2. Właściwości urządzenia wyjściowego
      3. Odnawianie wyblakłych fotografii
      4. Odnawianie zdjęcia zawierającego pęknięcia
      5. Usuwanie plamy z fotografii
    2. Tworzenie surrealistycznych obrazów
      1. Tworzenie surrealistycznych obrazów przez połączenie dwóch zdjęć
      2. Użycie opcji krycie warstwy
      3. Używanie różnorodnych narzędzi w celu nanoszenia zmian na Masce Warstwy
      4. Używanie linii pomocniczych oraz obracanie warstwy
      5. Deformowanie obiektu w celu uzyskania perspektywy
    3. Pracując z wieloma mediami
      1. Tworzenie cyfrowej kreskówki
      2. Skanowanie czarno-białego rysunku
      3. Przygotowanie czystego skanu w celu nałożenia kolorów
      4. Przygotowanie obrazów pod edycję w Streamline
      5. Dobór koloru na osobnej warstwie
      6. Użycie narzędzia pędzel
      7. Dodawanie autentycznych efektów świetlnych
      8. Użycie jednorodnego desenia w celu stworzenia perspektywy
    4. Używanie różnych trybów kolorów
      1. Tworzenie najlepszych szarych obrazów
      2. Filtrowanie obrazów o odcieniu szarości
      3. Efekt wytłaczania
    5. Tworzenie fotorealistycznej fantazji
      1. Ocenianie rozmiarów zdjęcia
      2. Zaznaczanie konturu
      3. Zamalowanie obszarów ,które nie odpowiadają naszej kompozycji
      4. Maskowanie niechcianych obszarów
      5. Użycie częściowo kryjące farby
      6. Zmniejszanie wizualnego znaczenia tła
    6. Tworzenie doskonałego obrazu
      1. Wykorzystanie polecenia Zakres koloru
      2. Użycie narzędzia wyostrzanie
      3. Użycie polecenia balans kolorów
      4. Użycie trybu szybka maska
      5. Obracanie kadru
      6. Zaznaczanie kanału alfa
      7. Użycie polecenia Wariacje
  9. Dodatkowe zastosowanie Photoshopa
    1. Retusz ,w którym obiekty wydają się mniejsze niż w rzeczywistości
      1. Skala ,kąt pod którym robimy zdjęcia i oświetlenie
      2. Praca z opcjami przezroczystości
      3. Przycinanie obrazu
      4. Przybliżone maskowanie
      5. Kwestia ostrości obiektów
      6. Barwa kolorów i jej korekta
  10. Współpraca z innymi aplikacjami
    1. Całkowite zastąpienie obiektu jako metoda retuszu
    2. Użycie programów Windows do zgięcia etykiety
    3. Importowanie, tworzenie sztucznej krawędzi, dodawanie szumu
  11. Wykorzystanie filtrów
    1. Używanie narzędzi Edytor gradientów
    2. Filtry efekty świetlne
    3. Tworzenie terenu fraktalnego
    4. Transformacja 3D i wizualizacja produktu
    5. Praca z kulistym kształtem transformaty 3D
    6. Filtry ,które uzupełniają geometrię
    7. Używanie dwóch filtrów i dwóch warstw
    8. Używanie filtru akwarele
  12. Efekty specjalne Photoshopa
    1. Obraz ,który zawiera ruch
    2. Usuwanie obszaru przez kopiowanie innego obszaru
    3. Używanie narzędzi pióro i aerograf
    4. Narzędzie smużenie
    5. Tworzenie wewnętrznej krawędzi
    6. Tworzenie i importowanie cieni
    7. Obracanie obrazu
  13. Publikowanie
    1. Szereg sposobów na odwzorowanie grafiki
    2. Co wchodzi w skład punktów na stronie
    3. Opcje wydruku programu Photoshop
    4. Zwiększenie jakości wydruku
    5. Strategie publikowania pracy
    6. Rejestrator klisz
  14. Tworzenie grafiki dla stron WWW
    1. Filtr witraż
    2. Rozmywanie obrazu
    3. Tworzenie pustego desenia
    4. Tworzenie własnego gradientu
    5. Wymiarowanie i tworzenie przestrzeni roboczej
    6. Dodawanie tekstu za pomocą narzędzia tekst
    7. Dodawanie efektu do importowanego obiektu
    8. Ustalanie rozmiaru grafiki lista zadań
    9. Programowanie palety zadań
    10. Podglądanie wyglądu strony WWW
    11. Mierzenie przestrzeni i tworzenie przycisków nawigacyjnych
    12. Spłaszczanie i wycinanie kopii pracy
  15. Tworzenie animacji
    1. Proces tworzenia animacji
    2. Tworzenie nieruchomych obrazów
    3. Tworzenie sekwencji ruchomych klatek
    4. Edycja wsadowa w Photoshopie
    5. Kompresowanie i kompilowanie klatek w animacji
    6. Formaty plików
    7. Tworzenie animacji za pomocą programu Flo’ i masek przezroczystości
    8. Szybkie tworzenie tła
    9. Uruchamianie edycji wsadowej listy Zadania
    10. MainActor: Kompilacja animacji QuickTime za pomocą programu MooVer

Część V PageMakera:

Początek Strony | Corel Draw | Photo-Paint | Photoshop | PageMaker | Strona główna
  1. Poznawanie PageMakera
    1. Tworzenie nowej publikacji
    2. Okno publikacji
    3. Otwieranie istniejących publikacji
    4. Ustawienia domyślne i preferencje
    5. Zapisywanie publikacji
    6. Kończenia sesji PageMakera
  1. Nowości
    1. Edycja koloru
    2. Kompatybilność z innymi aplikacjami
    3. Właściwości skrośne aplikacji
    4. Narzędzia publikacji bezpośredniej
    5. Narzędzia projektowania strony
  2. Przegląd terminów , narzędzi i menu PageMakera
    1. Menu, komendy i palety
    2. Menu View
    3. Paleta sterowania Control Palette
  3. Rozumienie podstaw okna publikacji
    1. Poruszanie się w PageMakerze
    2. Prowadnice i linijki
    3. Manipulowanie elementami strony
    4. Komendy Undo i Revert
    5. Praca z szablonami stron Master Pages
    6. Drukowanie szablonów stron
  4. Zaawansowane techniki nawigacji: palety, menu Adobe, skróty
    1. Interaktywne palety zakładkowe
    2. Nowe standardowe właściwości Adobe
  5. Praca nad tekstem
    1. Tekst w PageMakerze
    2. Stories i bloki tekstu
    3. Ramki tekstu Text Frames
    4. Importowanie tekstu
    5. Wlewanie tekstu do dokumentu
    6. Tworzenie nowego tekstu
    7. Wycinanie i wklejanie tekstu
    8. Znaki specjalne
    9. Edytor Story Editor
    10. Wprowadzanie tekstu ze schowa
    11. Eksportowanie tekstu
  6. Formatowanie tekstu
    1. Formatowanie akapitów
    2. Wcięcia i tabulatory
    3. Przenoszenie
    4. Użycie komendy Alignment
    5. Typografia w PageMakerze
  7. Tworzenie stylów i wzorców
    1. Praca ze stylami
    2. Tworzenie stylów
    3. Importowanie stylów
    4. Stosowanie stylów
    5. Korzystanie z palety stylów
    6. Edytowanie stylów
    7. Eksportowanie stylów
    8. Adobe Table
    9. Korzystanie z wzorców
  8. Wprowadzanie elementów graficznych
    1. Importowanie grafiki
    2. Manipulowanie grafikami niezależnymi bez ramek
    3. Manipulowanie importowaną grafiką w ramkach
    4. Tworzenie elementów graficznych
    5. Narzędzia kształtu
    6. Narzędzia ramki
    7. Grubość linii i wzory wypełnienia
    8. Maskowanie obiektów kształtami PageMakera
    9. Owijanie tekstu wokół grafiki
    10. Komenda Image
  9. Praca w kolorze
    1. Drukowanie kolorów spot i process
    2. Inne rozwiązania druku
    3. System zarządzania kolorem
    4. Definiowanie nowych kolorów
    5. Paleta Colors
    6. Nadlewka (trapping) w PageMakerze
  10. Korzystanie z rozszerzeń PageMakera
    1. Jak działają rozszerzenia
    2. Technologia Plug-ins
    3. Rozszerzenia dostarczane wraz z PageMakerem
    4. Tworzenie skryptów Scriptning
    5. Rozszerzenia innych producentów
  11. Tworzenie długich dokumentów
    1. Komenda Book
    2. Spis treści
    3. Indeksowanie
    4. Dowiązania i zarządzanie plikami
  12. Drukowanie publikacji
    1. Sprawy , o których trzeba pomyśleć przed drukowaniem
    2. Przegląd procesu drukowania
    3. Komenda Print i okna dialogowe drukowania
    4. Korzystanie ze stylów drukarki
    5. Co powinieneś wiedzieć o nadlewaniu
    6. Co powinieneś wiedzieć o montażu
  13. Publikowanie elektroniczne na stronach WWW
    1. Co to jest skład ekranowy
    2. Automatic Layout Adjustment
    3. Co to jest Word Wide Web
    4. Korzystanie z eksport HTML
    5. Publikowanie na ekranie za pomocą Export Adobe PDF
  14. Tworzenie biuletynu
    1. Tworzenie Twojej publikacji
    2. Przygotowanie szablonu stron
    3. Wprowadzenie głównego tytuł na stronę
    4. Organizowanie tekstu
    5. Umieszczanie tekstu
    6. Formatowanie tekstu
    7. Tworzenie drugiej strony
    8. Tworzenie komentarza na marginesie
    9. Zapisywanie biuletynu na dysk
    10. Drukowanie dokumentów dwustronnych
    11. Elektroniczne publikowanie biuletynu
  15. Projektowanie dwustronnej ulotki
    1. Zmiana ustawień domyślnych PageMakera
    2. Tworzenie linii złamywania
    3. Umieszczanie tekstu i grafiki
    4. Tworzenie odcinanego kuponu
    5. Tworzenie wnętrza ulotki
  16. Skład czterostronicowego katalogu
    1. Zmiana ustawień domyślnych
    2. Przygotowanie szablonu strony
    3. Tworzenie numeru strony
    4. Umieszczanie i formatowanie części tekstowej
    5. Tworzenie nowego szablonu strony
    6. Drukowanie dokumentu
    7. Elektroniczne publikowanie twojego katalogu

 

Początek Strony | Corel Draw | Photo-Paint | Photoshop | PageMaker | Strona główna